10 Eylül 2009 Perşembe

CSKA Moskova'da Juande Ramos Devri

Beşiktaş'ın Şampiyonlar Ligi'ndeki rakiplerinden CSKA Moskova'da beklenen oldu ve ligde üstüste alınan kötü sonuçların ardından Fenerbahçe'nin eski teknik direktörü Zico'nun görevine son verildi ve yerine İspanyol Juande Ramos getirildi.
Zico Fnerbahçe'deki kariyerine bakınca ligde bekleneni veremeyip,derbilerde ve Avrupa Kupaları'nda başarılı olan bir teknik adamdı bu açıdan Zico'nun ayrılması Beşiktaş için avantaj gibi görünebilir yine de ben 2.senesinde Fenerbahçe'ye oynattığı çeyrek finale rağmen teknik direktör olarak Zico'nun çok başarılı olduğunu düşünmüyorum,bu yüzden CSKA'daki bu değişkliğin Beşiktaş açısından çok hayırlı olmadığını düşünüyorum.
Juande Ramos 2005-2007 yılları arasında Sevilla'da müthiş başarılar yaşamış,üstüste 2 yıl takıma UEFA Kupası şampiyonluğu yaşatmıştı.Ayrıca Sevilla 2006-07 sezonunda La Liga'yı R.Madrid ve Barcelona'nın 2 puan arkasında tamamladı ve tarihinde ilk kez Şampiyonlar Ligi'ne katılmıştı.Ramos'un Tottenham kariyeri ise çok başarısızdı ancak Tottenham'ın genel olarak çok istikrarsız bir takım olduğu da unutulmamalı.Geçen yıl ise 11 puan gerideki R.Madrid'i toparlayan adam olmuştu ve 2 Barcelona maçı arası takımı 18 maçta 17 galibiyete taşımıştı.Ancak şampiyonlar Ligi'nde Liverpool,daha da önemlisi ligde hem de Barnebau'daki 6 gollü Barcelona yenilgisinin ardından takımda kalması mümkün değildi.
Açıkçası ben CSKA'nın başında Zico'yu Ramos'a tercih ederdim,artık Ramos'un özellikle de ilk maçta takıma alışma problemi yaşamasını bekleyeceğiz Beşiktaşlılar olarak.

Hiç yorum yok: