23 Eylül 2009 Çarşamba

Atl.Madrid: Yine Olmuyor


Beşiktaş için ne zaman acaba dünyada taraftarlarını bu kadar çok üzen başka bir takım var mıdır diye düşünsem aklıma Atl.Madrid geliyor ve halimize şükrediyorum.
Atl.Madrid benim Beşiktaş'ı bir kenara bırakırsak Arsenal'den sonra en sevdiğim takım ama yıllardır taraftarlarının beklediği başarılara ulaşamıyor.
Benim Atl.Madrid'e sempati duymamın sebebi aslında biraz ilginç bir nedene dayanıyor.Yıllar önce A.Madrid'in İspanya'nın en çok şampiyon olan 3.takımı olduğunu,şampiyonluk sayısının 9 olduğunu ve kuruluş tarihinin 1903 olduğunu öğrenince kendi aklımca Beşiktaş ile Atl.Madrid arasında bir bağ kurmuştum,tam da bunu öğrendiğim sezon olan 1999-00 sezonunda A.Madrid küme düştü ve 2 sezon La Liga'dan uzak kaldı.
Atletico Madrid'e olan sempatim arttıkça kulübü biraz daha yakından incelemeye başladım ve bazı ilginç benzerliklerle daha karşılaştım.Atletico taraftarları da kendilerine halkın takımı diyorlar ve İspanya'nın en ateşli taraftar grubu olarak ön plana çıkıyorlar,belki de onlar da Beşiktaşlılar gibi takımları ne kadar başarılı olursa olsun popülerlik açısından R.Madrid ve Barcelona'nın arkasında kalacaklarını biliyorlar.
2002-03 sezonunda tekrar La Liga'ya çıkan A.Madrid uzun bir süre orta sıralarda takıldı ve bu sürede F.Torres'ten başka da parıldayan futbolcuları yoktu,sürekli transfere çok para harcıyorlar ama başarısız oluyorlardı,derken 2007'de F.Torres Liverpool'a satıldı ve takım Agüero-Forlan ikilisinin çabalarıyla ilk 4'e girerek Şampiyonlar Ligi'ne katılma hakkı kazandı,kulüp yavaş yavaş toparlanıyordu sanki.
Ancak 2008-09 sezonunda yükselişe devam etmek şöyle dursun takım zar zor 4.olabildi,Ş.Ligi'nde ise Liverpool maçlarındaki hakem hataları yüzünden grup liderliği şansını kaçırdılar ve 2.turda Porto'ya elendiler.
Bu sezon ise şu ana kadar işler tek kelimeyle berbat gidiyor.Ş.Ligi'nde ilk maçta sahasında Rum takımı Apoel ile 0-0 berabere kalan A.Madrid,ligde de son 2-2'lik Almeira beraberliği ile 4 maç sonunda 2 puanda kaldı.
Tahminim bir teknik direktör değişikliği daha yaşayacakları yönünde.Yıllardır yüksek bir hücum gücüne sahip olan, Simao-Agüero-Maxi önlerinde de Forlan ile her takıma korku yaşatabilecek olan Atl.Madrid'in savunmasının hali ise yıllardır işler acısı.O bölgeye alınan futbolcular kim olursa olsun başarısız oluyorlar.
Barcelona'nın akıl almaz performansının dışında bu sezon R.Madrid'in de güçlenmesiyle birlikte ilk 2'ye girmesinin çok zor olduğunu düşünüyordum A.Madrid'in ama bu kadar kötü bir başlangıç da beklemiyordum.
Bence kadro kalitesi ve taraftar desteğini düşününce Sevilla,Valencia ve Villarreal gibi takımların kesinlikle önünde olması gereken bir takım Atletico Madrid.
Umarım bir an önce toparlanırlar ve 1996'dan beri şampiyonluk göremeyen taraftarlarını mutlu edebilirler.

Hiç yorum yok: