10 Ağustos 2009 Pazartesi

TSL'de İlk Haftanın Ardından

Yaklaşık 2.5 aylık aranın ardından hasret bitti ve ligimiz başladı.İlk hafta itibariyle G.Saray ve F.Bahçe geçen seneki hayal kırıklığının ardından bu sezon daha iyi olacaklarını gösterirken,Sivasspor da geçtiğimiz 2 sezonki başarısından uzak olacağının sinyallerini verdi.
Beşiktaş'ın İstanbul BB ile oynadığı maçla ilgili yorumlarımı yaptığım için o maçı geçiyorum.
Cumartesi oynanan Sivas-Trabzon maçının sadece son yarım saatini seyredebildim.Benim gördüğüm yarım saatlik bölümde Trabzon'un oyunun mutlak hakimi olduğuydu.Özellikle Ceyhun'un golüyle öne geçtikten sonra da oyunun daha çok Sivas yarı alanında oynanması Trabzon için umut verici olmalı.Ortasahasındaki oyuncular bana göre gerçekten kaliteli Trabzonspor'un.Özellikle Selçuk ve Colman oyunu çift yönlü oynamaya çalışıyorlar ve bunu da ortalamanın üzerinde yapabiliyorlar.Trabzonspor'un üç büyüklere göre en büyük dezavantajı geniş bir kadrosu olmaması ve forvetlerinin geçen yılki cömertliklerine bu yılda devam etmeleri tehlikesi.
G.Saray,ligin önemli takımlarından G.Antep'i deplasmanda çok da zorlanmadan yenmeyi başardı.İlk haftada çok sıcak bir havada oynanan bu maçta alınan galibiyet G.Saray için önemli.Hücum gücü olarak Türkiye'nin en iyisi olduğu çok da tartışılmaaycak bir gerçek olan G.Saray,Elano'suz olmasına rağmen bu potansiyelini gösterdi.Arda 1 gol 2 asistle maçın adamı olurken,G.Saray için bir önemli avantaj da artık duran topları da iyi kullanmaya başlamaları oldu.Ancak savunmada bazı sıkıntılar yaşaması beklenen bir gelişme G.Saray'ın.Transfer yapılmaması halinde Sabri ve Gökhan Zan'ın yerine Uğur Uçar ve Emre Güngör'ün oynaması sanki daha iyi olacak gibi.Özellikle Uğur'un Sabri'den kesinlikle daha iyi bir sağ bek olduğunu düşünüyorum.G.Antep ise geçen seneki gibiydi.İyi pas yapan,teknik oyunculara sahipler ancak yeterince sert bir takım değiller ve bu durum Türkiye Ligi'nde başlarını ağrıtabilir.Ayrıca M.Yozgatlı-Olcan ikilisinin bek oynaması da çok enteresan.Ellerinde başka bek yok muydu diye düşünüyorum.
F.Bahçe de Denizli deplasmanında rahat kazandı.Elektrik kesintisin ardından son yarım saati seyretmedim ancak söylenenler oyunun aynı şekilde devam ettiği yönündeydi.Özellikle ilk yarım saat F.Bahçe Denizli'ye büyük üstünlük kurdu ve bir çok pozisyon buldu.Ayrıca Denizli oldukça kötü bir görüntü çizdi.F.Bahçe'nin bu kadar rahat oynamasında bunun da payı vardır.Daum'un 5 yabancılı bir 11'le maça başlayıp Deivid'i yine yedek oturtması bana biraz tuhaf geldi.Demek ki Kazım ya da ilerleyen zamanlarda M.Topuz ya da Özer o bölge için düşünülen ilk isimler.Deivid'i yabancı kontenjanı probleminden dolayı bu sezon sık sık yedek kulübesinde görebiliriz.Andre Santos ve Cristian ise kötü oyuncu değiller ancak fiziksel özelliklerinden çok teknik özellikleriyle ön plana çıkacaklar gibi.Özellikle Cristian'ın çok sert bir oyuncu olmaması ortasahası güçlü takımlar karşısında Fenerbahçe'ye sorun olabilir.Güiza'nın ise bu yıl patlama yapacağını tahmin ediyorum.
Diğer maçlarda ise çok fazla şaşırtıcı sonuçlar çıkmadı.Şu an için küme düşmeye en yakın takımlar bana göre Antalyaspor,Denizlispor,Kasımpaşa ve D.Bakırspor.
Milli maç arasına kadar sanırım daha rahat konuşabilecek duruma geliriz ligin genel görüntüsüyle ilgili.

Hiç yorum yok: