17 Ağustos 2009 Pazartesi

TSL'de 2.Hafta


Süper Lig'de 2.hafta tek maç dışında tamamlandı.Geçen sezonun hayal kırıklıkları olan Fenerbahçe ve Galatasaray şimdiden ligde puan kaybetmeyen 2 takım olarak zirveye çıktılar.Sivasspor ise en kötü başlangıcı yapan takım oldu.
Geçen hafta zorlu G.Antep deplasmanında ilk 20 dakikada bulduğu gollerle yakaladığı avantajı koruyarak kazanan G.Saray bu kez zayıf rakibi Denizli'yi kendi sahasında çok rahat yendi.İlk yarıda geriye düşse de G.Saray'ın maçı çevireceği çok rahat görülüyordu.Galatasaray'ın zayıf rakiplere karşı Ali Sami Yen'de bol gollü galibiyetleri sürpriz olmayacak gibi.Maça başlarken 4 yedek savunmacı ile çıkan Rijkaard sanırım şu ana kadar oynanan maçlarda iyi sonuçlar alınsa da defans oyuncularından çok memnun değildi.Elano'nun takıma girmesinin ardından Kewell'ın yedek olacağını düşünüyorum.Keita ise hem açık alan bulduğunda hem de kapanan rakiplere karşı etkili olabilecek bir oyuncu izlenimi verdi.G.Saray'ın hücum gücü ligin en iyisi,savunmada bir sorun yaşamazlarsa şampiyonluk şansları da rakiplerinden yüksek gibi.
Fenerbahçe de Kadıköy'de Sivas karşısında iyi bir futbolla kazandı,son dakika golü de averajla bu haftayı da lider geçmesini sağladı.Öncelikle geçen sezon F.Bahçe'yi belki de hiç bir maç bu kadar istekli,saldırgan görmemiştim.Özellikle Emre ve Gökhan Gönül bana göre süper oynadılar.Sivasspor ise en azından M.Yıldız sahalara dönene kadar geçen sezonun yakınından bile geçemeyecek gibi.İlk maçlarının aksine bu maçta bence Cristian, Andre Santos'a göre daha iyiydi ama A.Santos da çok şık bir gol attı.Lugano'nun tekrar takıma katılması yabancı kontenjanını da düşününce Önder'i değil Bilica'yı yedek kulübesine çekecek olmalı.Geçen sezona oranla daha tempolu olduğu da bir gerçek Fenerbahçe'nin.Yine de deplasmanlarda sorun yaşayabilecek bir takım bana göre Fenerbahçe.
İlk hafta son 30 dakikasını seyrettiğim maçta çok beğendiğim Trabzonspor,bu hafta içeride D.Bakırspor'a kaybederek haftanın sürprizini gerçekleştirdi.Geçen hafta kadro derinliği ile birlikte Trabzon'un 3 büyüklere karşı en büyük dezavantajının forvetlerinin sadece 2 tane olması ve onların da yeteri kadar kaliteli olmaması olduğnu söylemiştim.Gökhan Ünal da sakat olunca Umut tek başına çok yetersiz kalıyor.Trabzonspor bu yapısıyla yine iç sahada deplasmanlara göre daha çok puan kaybedecek bence.Ayrıca geçen hafta Selçuk ilk 11'de başlarken bu hafta daha kolay bir maçta daha defansif olan Ceyhun'un ilk 11'de başlamasına da şaşırdım.
Diğer maçları seyretmedim ancak Ankara,G.Birliği,A.Gücü,Manisa gibi takımların üst sıraları zorlayamayacağı ortada gibi.Kayseri ilk haftalar itibariyle yine az gol atıp az gol yiyor.Eskişehir-Bursa maçı ise sanırım güzel bir maç oldu.Sercan geçen sezona da gollerle başlamış,daha sonra gol ortalamasını düşürmüştü,bu sezon 15 golü geçebileceğini düşünüyorum.
3 büyüklerin de çok anormal durumlarla karşılaşmamaları halinde sezonu rahatlıkla ilk 3'de bitireceğini tahmin ediyorum.

Hiç yorum yok: